Flygvärdinneleende
Idag har jag en sån dag när man irriterar sig på allting. Det är skönt att jag är ledig för hade det varit en arbetsdag hade man fått hålla all irritation inom sig.
Det är en sak jag inte förstår med människor inom service-branschen, framförallt i Sverige. Jobbar man med service får man ibland klistra på sig ett inte så äkta leende trots att man är sur eller har en dålig dag. Jag får nästan dagligen ett halvdant eller rent av dåligt bemötande från personer man kommer i kontakt med genom deras serviceyrke, t.ex. i mataffären, på ett café eller när man ringer en kundtjänst.
Inom servicebranschen så är man många gånger ansiktet utåt för sitt företag, bolag, etc. Man ansvarar för upplevelsen som passageraren, kunden eller gästen får av företaget. För att denna person ska återkomma och välja att spendera sina pengar hos just dig så förtjänar han eller hon ett leende och ett trevligt bemötande. Svårare än så kan det väl inte vara?
Därför är jag stolt över att jag kan leverera ett flygvärdinneleende för att förgylla en flygresa och den totala upplevelsen för våra passagerare, även om det leendet inte alltid kommer direkt från hjärtat.
Bild från Google