theme-sticky-logo-alt

En flygvärdinnas vardagsbekymmer

2 Comments

Passagerare har höga förväntningar, t.o.m. på vad som ska finnas i vårt galley*. Frågar de inte efter garderob, diskmaskin eller mikrovågsugn så vill de veta vart trappan ner till cargo är. Vi har inte heller någon espressomaskin och vill man ha en caffe latte får man hälla i femton single serving-mjölk själv.

Toalettdörren är inte heller mer high-tech än hemma så det är fortfarande dörrhandtaget som gäller, inte askkoppen. Även dörrhandtaget fungerar som hemma; det trycks nedåt, inte uppåt.

Och visst är det vårt jobb att samla in erat skräp när ni har ätit upp, men vi kommer ut och hämtar det när vi får möjlighet så ni behöver inte ringa på oss.
Och kära småbarnsföräldrar; bajsblöjor slängs i soptunnan på toaletten. Vi har ingen blöjsortering i vårt galley. Där förbereder vi er mat.

*galley – köket ombord på ett flygplan

Previous Post
Flygvärdinnehumor
Next Post
En sliten flygvärdinna

2 Comments

  • January 28, 2011 at 1:35 am

    Ha ha

    Reply

Leave a Reply

15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://flygvardinnan.se 300 0